Finalen för tisdagstävlingarna spelas söndag kl 10.00 den 10 september
Spelas efter ABBA-cup regler, med ett första varv (vanligt tisdagsvarv med hcp) för att bestämma spelordningen.
Cupträdet blir efter placeringen från första varvet enligt följande
1-8
4-5
3-6
2-7
I matchspelet så börjar alla på bana 1, varje bana är värd 2 poäng, först till 19 poäng vinner.
Spelare A börjar på bana 1, spelar klart. Sedan spelar spelare B bana 1 två gånger, BB, avslutningsvis spelar spelare A bana 1 en gång till. Då har båda spelarna spelat bana 1 två gånger, den med lägst antal slag på bana 1 totalt får 2 poäng. Vid lika delas banan, 1-1.
Sedan på bana 2 börjar spelare B, dvs ordningen blir BAAB.

Viss hcp anpassning kommer att ske. Enligt MSV cupens klassindelning så erhålls 2 poäng per klass-steg. Dvs om en klass A möter en Klass D så leder D-spelaren med 6-0 innan bana 1 har börjat. Vid spel mellan C och D spelare så skiljer det 2 poäng, dvs D-spelaren leder med 2-0 innan bana 1 har börjat.
Vid oklarheter fråga tävlingsledningen (Christian O, Christer T, Tommy G).

Klubbmästerskapen spelas lördag kl 10.00 den 16 september (17 som reservdag)

Kategorier: Nyheter