Haga bangolfklubb är en ideell förening som driver två 18-håls banor, en filt och en äventyrsgolf. Besök oss ute vid Lindö Småbåtshamn.
Varje tisdag kväll och lördag morgon under säsong arrangerar vi klubbtävling, titta gärna förbi.

Föreningen bildades 1960 och har sedan dess haft verksamhet på olika platser i Norrköping. De som varit med ett tag minns säkert att vi startade föreningen vid Lundshagen i Himmelstalund för att i början på 80-talet flytta vår verksamhet till Strömsholmen. Först 1987 flyttades verksamheten till Lindö där vi håller till än idag.

Haga BGK deltar i svenska serien i bangolf och deltog 2017 och 2019 i den högsta serien, Elitserien.
Klubben är medlem i Svenska MOS-Alliansen som består av svenska bangolfklubbar som vill utveckla sporten. Alliansen driver City Golf Tour som är en nystartad bangolftour med huvudsponsor City Golf Europe.

Styrelsen 2023:
Ordförande – Mari Aldrev