Efter helgen är nu Haga åter igen ett elitserielag!

På bild: Nicklas Karlsson, Mikael Poduschkin, Patrik Wass, Ronnie Lundgren, Christian Olsson, Niclas Nobrant
Frånvarande: Johan Hagström, Kenneth Gustavsson, Daniel Westholm

De två första omgångarna bestod av riktigt bra spel, men poängen var aningens blygsamma då flertal matcher förlorades med små marginaler.
För andra året i rad spelade vi sista serien på Jönköpings betong, detta år hade vi lärt oss lite mer och dessängerna kändes bättre. Med 0,5 slag lägre i snitt jämfört med förra året räckte det till 10 poäng, spelet var långt ifrån felfritt men vi var dock inte dom enda som hade missar. Om Gullbergsbro BGK hade medgång de två första omgångarna så var det riktigt motigt denna gång, med 30,0 i snitt så blev det endast 6 poäng. Resultatet blev att Haga vann serien med lägre slagantal!

En omgång som var mycket händelserik då alla lag visade sig kunna slå varandra.
Division 1 Södra, Jönköping (Betong)
Andra laget hade även en spännande omgång, ända fram till sista matchen fanns chansen för vinst. Men Eskilstuna visade på ett stabilare spel, vi gratulerar Eskilstuna BGK till avancemanget.
Division 2 Norra A, Daga (Filt)

Kategorier: Nyheter